poniedziałek, 11 kwietnia 2016

Czy granie w gry to strata czasu?

Ludzie z zewnątrz, nie wiele wiedzą o graniu. Wystarczy się lekko tym zainteresować, a ukaże się Wam wachlarz pełen zalet. W tym argumentopoście bd starał się wam pokazać, że granie to nie strata czasu.

A więc na początek, granie jest to: 
- rozrywka
- rzecz na odstresowanie się
- hobby
- odpoczynek
- spędzenie wolnego czasu
- praca

Poprzez granie można osiągnąć naprawdę wiele np. gdy rb to już całkiem całkiem dobrze - możesz spróbować ubiegać się o dołączenie do jakiejś profesjonalnej organizacji, która straciła gracza lub jest to nowa organizacja i poszukuje graczy.
Możesz wtedy zarabiać nie małe pieniądze, np. w grze Counter - Strike Global offensive, na przyszłym MAJORZE (duży turniej) pula do wygrania to aż 3,5 mln $. Z tej całej kwoty prawdopodobnie 1 mln $ dostanie finalista (zespół, który składa się z 5 grających i trenera tzw. Couch + ewentualnie rezerwowi gracze) całego tg spotkania. 

Nie dawno, pewna grupa stworzyła ankietę i przeanalizowała ją, o to podsumowanie całej ich pracy, rezultaty są imponujące:

  • Granie w gry wideo nie jest jedynym sposobem spędzania wolnego czasu przez graczy. Częściej niż ogół Polaków uczestniczą oni w kulturze. M.in. 85% graczy było w ciągu ostatniego roku w kinie, a 72% przeczytało książkę dla przyjemności.

  • Gracze są aktywni fizycznie – średni wskaźnik BMI w tej grupie wynosi 23,8 i mieści się w przyjętej normie.

  • 85% uprawia sport. Najbardziej popularne dyscypliny w tej grupie to jazda na rowerze oraz piłka nożna.

  • Granie w gry nie wiąże się z osłabieniem relacji z innymi ludźmi. Gracze mają więcej przyjaciół niż ogół Polaków, a grono przyjaciół jest dla nich - zaraz po szczęściu rodzinnym - jedną z najważniejszych wartości.

  • 79% graczy spotyka się ze znajomymi przynajmniej raz w tygodniu, a kontakt osobisty jest dominującą formą kontaktu.

  • Gracze są również aktywni w sieci – nie tylko czytają artykuły, ale także rozmawiają na czacie, komentują posty znajomych czy oglądają streamy.

  • Gracze dobrze oceniają swoje relacje z rodziną i bardzo angażują się w życie rodzinne.

  • W odczuciu samych graczy gry komputerowe/wideo mają pozytywny wpływ na ich relacje z innymi. Dzięki graniu mogą się poczuć częścią grupy, mają więcej tematów do rozmowy, poznają nowych ludzi (również z innych krajów) oraz uczą się współpracować.

  • Aż 71% graczy uczy się w szkole lub studiuje na wyższej uczelni.

  • Wbrew stereotypom granie w gry komputerowe/wideo nie wpływa negatywnie na wyniki w nauce graczy – średnia ocen w tej grupie wynosi 4.0. Ponadto wśród graczy jest więcej osób z wyższym wykształceniem niż wśród ogółu Polaków.

  • W opinii samych graczy wpływ gier na naukę jest zdecydowanie pozytywny. Gry przede wszystkim pomagają w nauce języków obcych (aż 98% graczy zna język angielski, a tylko 1% graczy deklaruje brak znajomości jakiegokolwiek języka obcego), ale również poprawiają relacje z kolegami ze szkoły oraz mają pozytywny wpływ na pamięć.

  • 33% graczy pracuje zawodowo. Najbardziej popularne zawody w tej grupie to pracownik biurowy, pracownik administracji, specjalista lub menadżer średniego szczebla.

  • Gracze zarabiają lepiej niż przeciętni Polacy – blisko połowa zarabia miesięcznie ponad 2400 zł netto.

  • Granie w gry nie wpływa tak mocno na pracę zawodową jak na naukę lub relacje z innymi ludźmi. Jeżeli jednak taki wpływ istnieje, to w opinii samych graczy jest zdecydowanie pozytywny. Gry pomagają w nauce języka, kształcą koncentrację, poprawiają pamięć oraz uczą współpracy.

  • Gracze mają pozytywny obraz samych siebie – opisują się jako weseli, pomagający innym, wrażliwi, kreatywni oraz odpowiedzialni.

  • Podobnie jak większość Polaków gracze są zadowoleni z życia.

  • Graczy, tak jak i większość Polaków, cechuje ostrożność w kontaktach z innymi ludźmi. 

  • Mimo to gracze częściej niż przeciętni Polacy angażują się w prace społeczne na rzecz innych. 

  • W porównaniu z ogółem Polaków gracze są większymi indywidualistami: częściej przekonani są, że każdy jest kowalem własnego losu, częściej też wierzą, że niektórzy ludzie są więcej warci od innych.

  • Dla graczy ważniejsze jest przyjemne życie, nieco mniejszą wagę przywiązują natomiast do dóbr materialnych oraz atrakcyjnego wyglądu. Są natomiast równie tolerancyjni jak przeciętni Polacy.

 Źródło: http://www.jestemgraczem.com/


Dziękuję za przeczytanie tg dość obszernego postu, oraz zapraszam do twórców ankiety, bo wydaję mi się, że razem z ich pomocą potwierdziłem postawioną przed sobą tezę. Jeszcze raz dziękuję za przeczytanie, mam nadzieję, że Ci się podobało, zostawisz komentarz i będziesz zaglądać tu po więcej.


2 komentarze:

  1. Powróciłam sobie do tego posta, bo jest bardzo ciekawy. Nie wiedziałam że granie w gry ma tyle zalet. Do tej pory uważałam że to strata czasu i utrudnia relacje z ludźmi. Mój punkt widzenia zmienił się. Bardzo mało wiem o grach dlatego fajnie będzie jak posty o tej tematyce będą częściej. :) Pozdrawiam
    ludziesamotni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Achh jak ty się na tym znasz! :D ja grałam przeważnie w minecrafta i simsy :)
    Ale dzięki tobie mogę się dowiedzieć więcej!
    Obserwuję :) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń