wtorek, 12 kwietnia 2016

Moje ulubione zwrotki (rap, hip-hop)

Na wstępie chciałbym dodać, że jestem zakochany po uszy w muzyce, więc piosenki, które mg wydawać się dziwne, dla mnie mogą być bardzo fajne.

Ogólnie lubię wszystkie typy piosenek/utworów, prócz dwóch - metalu i hard rocka (czy jak to się zwie).

To jest takie TOP moich ulubionych zwrotek w utworach rap/hip-hop. Te typy piosenek nie są moimi ulubionymi, ale od nich chcę zacząć :D



5. Na piątym miejscu znajduję się Zeus i jego utwór z albumu "Jest Super".
Tytuł piosenki brzmi "Idealnie niedoskonały".
W skrócie opisuje on siebie, jak dużo ma niedoskonałości, a i tak od innych słyszy, że jest idealny.

Zwrotka:

"Niektórzy mówią mi, że widzą we mnie wzór
Ja, kiedy myślę o tym słowie widzę lekcje matmy
I wyraz twarzy profesora w stylu "co za muł..."
Czy będzie zaskoczeniem to, że na mnie patrzył?
Czasami panie mi mówią, że im się podobam
Chcą się umawiać na kawę, na obiad, na kolację
Ja cieszę się, że akceptuje mnie żona
I ze na tę ogromną banie mogę znaleźć czapkę
Wciskam te uda, jak dąb Bartek, z trudem w nogawki
Choć muszę przyznać, z łydkami to udany zestaw
Lepiej mnie nie opisze nic od słowa sprzedawcy
W sklepie ze ślubnymi garniturami: "Uuu, trudna sylwetka..."
Nie jestem typem modela a szczerzę gębę na zdjęciach
Na sesjach i na koncertach, trzeba ci motywacji?
Przeszedłem drogę od samookaleczeń
I nienawiści do siebie do miłości i akceptacji, patrz!"




4. Następny w kolejce jest Kali i jego utwór "Tam gdzie pójdziesz Ty"
Napisał go specjalnie na Walentynki, ale to jest nic.
Napisał go dla swojej żony - Sandry.
No romantyk, nic dodać, nic ująć.

Zwrotka:

"Szczęście, już wiem co to znaczy,
Błękitne niebo co dzień rano w moje oczy patrzy,
Choć czasem burza, między nami biję ostry grad,
Chcę z tobą moknąć, poznawać razem świat,
Jesteś jak kwiat, piękna, czysta jak poranna rosa,
Zwiewna, jak wiatr, który mieszka w twoich włosach,
Wiem, że nie posag, ani żadne materialne rzeczy,
Sprawiły, że mnie kochasz, ty wiesz jak mnie uleczyć,
Nie zniweczy żadna siła naszych planów,
Niech zło nie stanie nam na drodze, w drodze do raju,
Niech każda chwila razem spełni wszystkie marzenia,
Te małe i te duże tak lekko tak od niechcenia,
Co by nie było wiedz, że zawsze możesz na mnie liczyć,
Będę podporą twoją, aż do wiecznej ciszy,
Niechaj zamilknie zło bo dzisiaj dla nas świeci słońce,
Kocham Cię, moje serce aż gorące."





3. Dalej - Popek i jego Gang Albanii z piosenką "Dla prawdziwych dam"
Nagrali ten kawałek specjalnie na Dzień Kobiet w zeszłym roku.
Świetnie im wyszło, treść jak i cały klip.

Zwrotka:

"Dla prawdziwych dam, dla prawdziwych kobiet
A nie dla tych szmat co stoją za rogiem
Tą piosenką was pozdrawiamy
Z wielkim poważaniem gang z Albanii
Kochamy was dziewczyny i piszemy dla was numer
Jak miłosny list, gorący pocałunek
Stawiamy wam tu pomnik w postaci kawałka
Prezent na dzień kobiet, nasza szczera gadka
Dobre dziewczyny trzymajcie fason
Głowa do góry, kochamy was za to
Jest dokładnie jak w tej piosence
Tylko dla was bije nasze serce
Pozdrawiamy dziewczyny z całego świata
Popek, Borixon, Alibaba
Przesyłamy pozdrowienia dla każdej matki
Życzy powodzenia wam gang z Albanii"





2. Na drugim miejscu znajduje się utwór Popka we współpracy z Matheo - Wodospady.
Paweł "Popek" Rak opowiada historię swojego życia w piosence.
Osobiście uważam, że jest to jedna z lepszych utworów tg właśnie artysty.
Utwór pochodzi z płyty "Król Albanii".

Zwrotka:

"To historia z życia wzięta, a zaczyna się tak
Od chłopaka z getta, który chciał zdobyć świat
Wierzył bardzo mocno w swój potencjał
I obiecał sobie, że spełni swe marzenia
Talentu i zaplecza to on raczej nie miał
Ale uparty był jak osioł i w muzyce kochał się
Stracił dla niej głowę i w świat z nią pojechał
I od tamtego momentu z nią spędza całe dnie
Sam podnosił poprzeczkę, łamał wszystkie zakazy
W chuju miał krytyków, pisząc swe bohomazy
Nie skończył żadnej szkoły, (nie), może był tam ze dwa razy,(dwa)
Oddał serce muzyce i nawet nie zauważył
Po piętnastu latach zaczął zarabiać
I z muzyki zaczęło mu spływać siano
Mocno wierzył w siebie przez te wszystkie lata
Tylko na muzyce mu w sumie zależało
W końcu go zaczęli doceniać ludzie
Bo ten chłopak dla nich od serca grał
Czasem naćpany siedział przy wódzie
Z muzyką odpływał w siną dal"





1. No i na pierwszym miejscu znajduję się utwór Kaena razem z Cheebą oraz WdoWĄ.
Piosenka pochodzi z płyty "Piątek 13-go" oraz został nominowany do
EMA 2015 w kategorii Hit Roku.
Nie wiele wiem o Kaenie, ponieważ się nim nie interesuję oraz za nim nie przepadam.

Zwrotka:

"To jest jak cień, wypełnia mnie
Wątpliwości jad powoduje, że
Czuję się dziś sam, coś omija mnie
Widzę to wyraźnie choć często jak przez mgłę
Mimo, że tu chcę więcej wiem jedno
Że to czego szukam jest wciąż tu ze mną
Jedni potrafią to zdobyć, inni biegną
Ciągle przed siebie nocą ciemną, a ja tam wciąż
Widzę gwiazdy, gdzie inni widzą puste niebo
Widzę twoją twarz, gdzie nie powinno być niczego
Mam coś w sobie, choć nie zawsze jest to coś dobrego
Lecz mimo tego przede mną jeszcze jest coś ważnego
Tak coś pięknego, tak nieuniknionego
Czy to zbyt wiele jest że ciągle chcemy tego?
Wiem, że w końcu to znajdę
Szczęście czeka gdzieś na mnie"






Na sam koniec chciałbym bardzo podziękować za to, że przeczytałeś/aś tg krótkiego posta.
Zapraszam do komentowania oraz do obserwacji mojego bloga. Zapraszam ponownie. ;p

P.S : Za wszelkie błędy językowe lub też ortograficzne przepraszam.

1 komentarz:

  1. Fajny post, pokazałeś mi inne spojrzenie na tę muzykę, którą często omijałam ze względu na to, że myślałam, że jest pusta, bez przekazu. Udowodniłeś mi, że jest inaczej ^^
    Pozdrawiam

    http://sunny-snowflake.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń